Jodoh

Cehh aku nak cakap pasal jodoh lah siakk. Hahaha. Okay biarkan aku dengan pendapat aku.

Jodoh. Semua orang tahu jodoh kita dah ditetapkan sebelum kita lahir lagi. Setiap makhluk kat dunia ni semua di lahirkan berpasang-pasangan. Lelaki dengan perempuan. Haiwan jantan dengan haiwan betina. Even pokok pun ada pasangan dia kan.

Point aku kat sini satu je. Cepat atau lambat kita mesti jumpa jodoh kita. Ada ahh member aku selalu tanya bila dia nak kahwin. Cehh even aku pun selalu tanya macam tu kat orang. Aku tahu takde siapa punya jawapan tu selain Allah. Biasa lah manusia. Kadang kita tanya macam tu sebab kita teringin nak ada pasangan. Kan? Hahaha.

Jodoh tu sangat misteri. Bukan misteri sebab berhantu tapi sebab jodoh tu rahsia Allah. Contoh macam Mawi dengan Ekin. Kalau Mawi tak masuk AF dulu mesti dia tak jumpa wife dia. Kan? And macam bekas tunang Mawi dulu siapa tah nama dia. Dulu kalau dia tak tunang dengan Mawi mesti dia tak jumpa husband dia. Tetttt. Betul kan?

Siapa jodoh aku? Tengah buat apa dia sekarang ni ek? Dah makan ke belum? Sihat ke tidak? Tu semua aku taktau. Aku cuma boleh berdoa supaya aku dapat jumpa jodoh aku tu. Cehhh. Doa kan senjata orang Islam. Nanee pernah tanya aku, kalau ada orang masuk minang aku terima ke tak. Aku jawab aku terima. Ermmmm tapi takut jugak. Tapi kalau tu dah jodoh aku, aku terima lah. Hihihi.

Aku ni dah kenapa cakap pasal jodoh? Hahaha. Sebab tadi tengah jalan tetiba teringat member aku. Aku pun taktau kenapa aku boleh teringat. Ex bf dia dulu nama Malik. Malik maksudnya Penjaga Pintu Neraka. Aku sebut dalam hati Malik. Malik. Malik. Kalau pekat sikit jadi Malique. Malique. Que kat belakang tu bunyi tekan sikit. Dari Malik. Teringat anak Mawi nama Cahaya Malaika. Lepas tu teringat lah dulu kalau Mawi tak masuk AF mesti dia tak jumpa wife dia.

Kita kena usaha jugak kan cari siapa jodoh kita tu. Kan? Member laki aku pernah cakap, perempuan tak susah, tunggu je kat rumah nanti ada lah orang masuk minang. Like seriously? Hmmm. Mungkin ye. Dan mungkin tidak.